Bajszos sármány a Salgón

Posted By: Drexler Szilárd - szombat, május 12, 2012
Ma láttam és hallottam először bajszos sármányt a salgói várhegyen. Az elmúlt években eddig csak a somoskői várnál észleltem ezt a fajt (bár mások talán a környező kőbányákban már megfigyelték).
A bajszos sármány egy nem túl gyakori madárfaj hazánkban, mindösszesen 300-600 pár fészkelhet sziklakibúvásos hegyoldalakon, elhagyott kőbányákban.
Védett madár, a madárvédők világszervezete sebezhető állományú fajként tartja nyilván Európában.
Egy éneklő hímet láttam és hallottam, ezért feltételezem, hogy egy pár itt fészkel.
Könnyű megfigyelni, mert a sziklákon, várfalak melletti fák csúcsain énekel. Éneke nem túl változatos, rövid strófa.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Copyright © A mi vidékünk

Designed by Templatezy