Mit lát a karancsi webkamera?

Posted By: Drexler Szilárd - kedd, november 30, 2010

Nézze meg ezt is:
Novohrad-Nógrád Geopark
https://youtu.be/qKbRHrlKICQ


A karancsi webkamera képe az egyik leglátogatottabb internetes tartalom Salgótarján térségében. A kamerát a Karancs-Medves Alapítvány helyezte ki a Starján Informatikai Kft. szakmai közreműködésével és támogatásával.
Lehet, hogy nem csupán a webkamerára rátaláló idegenek, de a környéken élők sem tudják azonnal beazonosítani a táj részleteit.
Egy kis segítséget szeretnék nyújtani a tájékozódni kívánóknak az alábbi képpel.
(A képre kattintva, az nagyobb méretben nyílik meg.)



A webkamera élőképe itt megtekinthető.


A tájkép élőben sokkal nagyszerűbb. Meggyőződésem, hogy az egyik legszebb magyarországi körpanoráma tárul elénk a Karancs csúcsáról.
A képen nehezen kivehető a somoskői vár, de ott van természetesen a Sátoros-hegy mellett. A lenyűgöző tájkép mellett, vagy azt erősítve tehát két középkori vár maradványai is láthatók a kilátóból. A kilátó a Karancs-hegységben található, vele szemben, egy másik kistáj, a Medves vidéke terül el. A Somoskő, Salgó, Medves-magos, Szilváskő mind-mind vulkáni csúcsok. Itt látható Kőzép-Európa legnagyobb kiterjedésű bazaltfennsíkja, a Medves is. A kép jobb oldalán felfedezhetünk egy kis hegyi falut (Rónafalu). A völgyben húzódó Somoskőújfalu a két kistáj határán települt.

4 megjegyzés:

  1. Szia, Szilárd!
    Két blog van, amit rendszeresen figyelek. Az egyik a Tiéd, a másik a Galagonyáé (tarjanikepek.hu). Az előbb épp Galagonya oldalán nézelődtem és zárásként rákattintottam a Karancs-kilátó webkamerájára, és most először azt kutattam, hogy melyik csúcs mi lehet, egyáltalán mit találok meg a háttérben. Hát nem jártam sok sikerrel, de aztán átugrottam a Te blogodra, és láss csodát...! Hát ennek a bejegyzésnek most nagyon örültem! Köszi! Ezt a képet le is mentem magamnak a későbbiekre.
    Godó Kriszti

    VálaszTörlés
  2. A Medves-fennsíkot jelölő vonal síkjában lenn a völgyben is van egy (fényei alapján) város, jól kivilágított utcákkal. Az melyik település?

    VálaszTörlés
  3. Az is Somoskőújfalu. A fényképek között a galériában ez a településrész látható esti kivilágításban a Karancs előtt (a salgói várról fotózva).

    VálaszTörlés

Copyright © A mi vidékünk

Designed by Templatezy